Dumplings

Åhh, en skön och skojig helg med mina norskor på besök. Helgen har bjudit på allt en riktig tjejhelg ska göra, som goda samtal, vin & mat och så lite shopping såklart :) deilig å være norsk i sverige...
Efter ankomst på fredagskvällen vid halv elva tänkte jag att det kunde smaka med något lätt att äta, och då passar dumplings helt utmärkt. Har fått lite mer träning nu och efter goda tips från en dumplings-expert så gick det lite fortare den här gången. Det blir betydligt enklare när man håller degplattan i handen, klickar i lite fyllning och klämmer ihop den med fingrarna.
Jag körde samma fyllning som i receptet  till "Gyoza" inlägget. Måste prova de på lite olika folk för att se vad som blir mest omtyckt. Tror favoriten ligger på räk & koriander fyllningen än så länge.





Jag ångkokade den här gången också, men ska nog börja prova att koka de istället. Bambukorgen måste oljas ordentligt så de inte fastnar, det händer tyvärr lite för ofta... irriterande






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0