Mangomello

Inte ofta jag gör desserter måste jag konstatera. I det här tillfället skulle jag ta med en frisk dessert som en härlig avslutning på en kinesisk middag, och friskt blev det. Fick intryck av att gästerna blev nöjda med "liksom" sorbeten som jag hade förberett. Det va egentligen bara fryst frukt kört i mixer och lagt i lager i ett glas, såg trevligt ut och smakade mer än vad jag trodde, va rädd att det skulle bli för isigt, men de stod framme en stund innan servering vilket hjälpte på. Hade inget socker i eller annat, bara ren och skär frukt. Använde melon, mango och mandarin. Rev lite choklad på toppen innan servering.






Välj frukter / bär man tycker om, det gick bäst att mixa frukten innan frysning. Gjorde en ny batch hemma och testade det istället för att frysa först och sen riva grovt med rivjärn.
Gott att servera med choklad eller nötter på toppen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0